Vinnere av kundeserviceprisen 2019

PRESSEMELDING CALL CENTER-DAGENE  - 1.MAI 2019

Solia gikk helt til topps i årets prestisjetunge Kundeservicepris i kategorien reiseselskap. Prisen ble i tradisjon tro del ut under årets Call Center-dager på Clarion Hotel The Hub i Oslo.

- For oss er det å vinne denne prisen stor stas. Vi er et lite selskap som jobber i en utfordrende bransje, hvor kundene forventer kvalitet fra de bestiller reisen til de de kommer hjem igjen. Vi er veldig stolte over å vinne prisen, både fordi 2018 har vært et utfordrende år og fordi prisen omhandler nettopp kundene våre. Det er kundene vi jobber for og strekker oss litt ekstra for hver eneste dag. I tillegg er det ekstra stas å vinne over så store konkurrenter, sier Martine Bakken og Britt-Karin Hallingdal hos Solia.

Sjekker alle kanaler
Det er selskapet SeeYou som gjennomfører landets største blindtest for å kåre årets kundesentre. De sjekker hele 143 kundesentre. For å kunne foreta en helhetlig test av alle kundesentrene som er med i konkurransen, benytter SeeYou de kommunikasjonskanalene hvert enkelt kundesenter har, som for eksempel telefon, chat, kontaktskjemaer og mail. Hver av kundesentrene blir videre kåret etter følgende kriterier:

• Mottak og velkomst når du ringer
  • Kundebehandlerens evne til å finne løsninger
  • Avslutnings-samtale og totalinntrykk

- De som vinner, skårer høyest på alle områdene. Det betyr at de har kundeservice av høy kvalitet, samt fornøyde kunder, sier Reidar Skorpen, daglig leder i SeeYou.

18 kategorier
Kundesenterprisen deles ut i alt 18 ulike kategorier samt en hovedpris.

- Bedriftenes kundesentre er selve hjertet i bedriften. Et godt driftet kundesenter blir selve navet i kontakten mellom kunder og ansatte. Vi ser også at dyktige markedsførere drar hjelp av gode kundebehandlere for å få verdifulle businessleads, sier daglig leder Reidar Skorpen i SeeYou.

Blindtestet i 13 år
De har foretatt blindtester av norske kundesentre i 13 år . Skorpen mener de norske kundesentrene holder høy kvalitet.

- Norske kundesentre legger mye jobb i å drifte godt, samt være innovative. Vi møter mange dyktige kundebehandlere når vi foretar blindtesten vår, sier Skorpen.

En pris med stor verdi
Prosjektleder Corinne Fjellås i Confex – selskapet som arrangerer Call Center-dagene hvor Kundesenterprisen deles ut – mener prisen har stor verdi.

- Vi ser at de som vinner bruker prisen aktivt i sin markedsføring. Det gir troverdighet og anerkjennelse. I tillegg er det selvsagt viktig i forhold til forbrukerne, fordi det er en spire for kundesentrene til å yte det lille ekstra, sier Fjellås.

Slik foregår blindtesten

• Hvert kundesenter kontaktes 25 ganger av en ukjent, men reelle kunde
  • Samtalen vurderes ut fra en rekke kriterier som mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlernes løsning, avslutning og totalinntrykk

Les mer om Call Center dagene på www.callcenterdagene.no

Alle reiser
Premiumreiser
Storbyferie

Del webadressen via epost.